منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 285 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905226 نفر

مشاهده شماره خبر7907

عنوانممنوعیت عرضه داروهای سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی/ معرفی متخلفان به مراجع قضایی
متن

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک گفت: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی، غیرقانونی تلقی و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو درباره قوانین موجود در حوزه توزیع داروهای سقط جنین اظهار کرد: بر اساس قانون، داروهای سقط جنین صرفا با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی و ثبت دقیق آن‌ها در سامانه قابل تجویز است و توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شوند در داروخانه‌های غیربیمارستانی و خارج از این مصوبه، غیرقانونی تلقی می‌شود و درصورت انجام بر فروش و نگهداری این قلم در داروخانه به مرجع قضایی معرفی میشوند.

وی افزود:‌ در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت مصوب است که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  نسبت به نظارت و رصد توزیع داروهای سقط جنین و برخورد با داروخانه‌های متخلف اقدام کند.
 

عوارض خطرناک مصرف داروهای سقط جنین

محسنی گفت: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و از آنجا که عمده افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، مصرف آن را کتمان و دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ زمانی مراجعه می‌کنند که دچار خونریزی‌های شدید و افت فشار خون و هموگلوبین می‌شوند.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو با ارائه مثالی ادامه داد:‌ مواردی از مراجعه زنان در پی مصرف داروهای سقط جنین را داشته‌ایم که فرد دچار شوک شده و درمان او سخت شده است.

محسنی هشدار داد:‌ داروهای سقط جنینی که خارج از داروخانه‌های بیمارستانی توزیع می‌شوند ممکن است اصالت نداشته باشند و تقلبی باشند و بنابراین دارای کیفیت نامناسبی هستند و مصرف آنها می‌توان عوارض زیادی به جا بگذارد.

تاریخ درج1401:04:10
کلمات کلیدی
بازدید383
گروهاخبار عمومي