منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 301 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905242 نفر

مشاهده شماره خبر7848

عنوانتوزیع داروی آمفوترسین بلافاصله پس از ترخیص/ ورود مستمر محموله‌های جدید
متن

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی آمفوتریسین بی در داروخانه های منتخب سراسر کشور خبر داد.

 دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایفدانا با اشاره به کمبود مقطعی داروی آمفوترسین بی که به دلیل افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ‌سیاه) گفت: در گذشته میزان نیاز ماهانه کل کشور به این دارو تنها ۸ الی ۹ هزار عدد بود اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا دلتا، میزان مصرف دوماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید.

وی افزود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام و داروی مورد نیاز روز گذشته وارد کشور شده و پس از شناسه گذاری تحویل شرکت‌های پخش شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته(۹ شهریور) در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد.

به گفته وی واردات داروی آمفوترسین تا رفع نیاز کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد، اگرچه منطق و قوانین جاری کشور حکم می‌کند به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان انجام شود و دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید در اجرای این راهنماهای الزامی نظارت کنند./
تاریخ درج1400:06:11
کلمات کلیدی
بازدید458
گروهاخبار عمومي