منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 197 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899037 نفر

مشاهده شماره خبر7322

عنوانانتشار فهرست رسمی دارو‌های طبیعی و سنتی تا پایان تیر ۹۸/ صادرات فرآورده‌های گیاهی ایرانی به ۱۶ کشور جهان
متن

مدیر کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از انتشار فهرست رسمی دارو‌های طبیعی و مکمل تا پایان تیرماه سال ۹۸ در راستای رونق تولید خبر داد.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی اظهار کرد: حدود  هزار و ۳۰۰ فراورده طبیعی و ۹۰۰ داروی سنتی و ۴ هزار مکمل تغذیه ایرانی داریم که پروانه ساخت گرفته اند و مجوز تولید و فروش در بازار کشور را دارند.

 

فعالیت ۳۲۰ شرکت در زمینه داروهای طبیعی و سنتی

 

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ شرکت تولید کننده دارو و فرآورده طبیعی و ۱۲۰ شرکت تولید کننده داروهای سنتی در داخل کشور فعالیت می کنند و ما تلاش می کنیم که از شرکت های تولیدکننده داروهای طبیعی و سنتی حمایت کنیم تا در سال رونق تولید این شرکت ها تقویت شده و رشد کنند.

 

۶۰۰ فرآورده طبیعی و سنتی تا پایان ۹۷  در فهرست داروهای طبیعی و سنتی

 

وی با بیان اینکه فهرست فرآورده های سنتی و طبیعی در حال تدوین است، گفت: آئین نامه ای به منظور تدوین فهرست فرآورده های طبیعی و سنتی مصوب و شورایی جهت بررسی فهرست تشکیل شد و این شورا به صورت هفتگی جلساتی برگزار و فهرست را به طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می دهد.

 

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در زمینه زمان انتشار فهرست فرآورده های طبیعی و مکمل اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷ حدود ۶۰۰ فرآورده طبیعی و سنتی وارد فهرست شده بود و برآورد ما در اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو این است که تا پایان تیرماه بررسی ها به اتمام برسد و فهرست رسمی داروهای طبیعی و سنتی  را در این زمان منتشر کنیم. تحقق این مهم گام بزرگی در راستای رونق تولید و استفاده از داروهای طبیعی و سنتی محسوب می شود.

 

وی  درمورد مکمل های تغذیه ای نیز عنوان کرد: مکمل ها دارو محسوب نمی شوند و در نتیجه ما نمی توانیم فهرست رسمی برای آنها منتشر کنیم و برنامه داریم تا دایره المعارف یا دانشنامه مکمل های تغذیه ای را تدوین و منتشر کنیم.

 

صادرات ۸۰ فرآورده طبیعی و سنتی ایرانی

 

خانوی درباره صادرات داروهای طبیعی و سنتی  به سایر کشورهای جهان اظهار کرد: ما مجوز صادرات داروهای طبیعی و سنتی را به ۱۶ کشور را برای شرکت های تولیدکننده داروی و فرآورده های طبیعی و داروهای سنتی صادر کرده‌ایم و داروهای طبیعی و سنتی به این ۱۶ کشور صادر می شوند و امیدواریم در سال رونق تولید شاهد رشد صادرات داشته باشند.

 

وی درباره شرایط صادرات تولیدکنندگان فرآورده های طبیعی و سنتی و اینکه آیا محدودیتی با توجه به مسائل ارزی برای صادرات وجود دارد، گفت: ما به شرکت هایی که فراورده هایی که مجوز تولید داخل دارند و منعی از نظر ارزی برای صادرات ندارند و به دلیل اینکه در زمینه داروهای طبیعی و سنتی کمبودی نداریم مجوز صادرات اخذ می‌کنند.

 

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به آمار فرآوردههای صادراتی طبیعی و سنتی تولید داخل اظهار کرد: ۸۰ فرآورده طبیعی و سنتی ایرانی به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می شوند و کشور امارات سوریه، عراق، افغانستان و اروپای شرقی مقصد اصلی فرآورده‌های طبیعی و سنتی تولید داخل هستند./

 
 
  •  
تاریخ درج1398:01:18
کلمات کلیدی
بازدید382
گروهاخبار عمومي