منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 50 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 903536 نفر

مشاهده شماره خبر1069

عنواندکتر راست منش، متخصص تغذیه در گفتگو با سلامانه اعلام کرد: آمارهای تکان‌ دهنده از آلودگی مرغ‌ها به آنتی‌بیوتیک!
متن

سلامانه : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که بررسي ها نشان داده است كه آفت كش ها با ايجاد اختلالات هورموني مي توانند موجب بروز سرطان پستان شوند، تصریح می‌کند:«در اين رابطه مطالعاتي كه بر روي زنان مبتلا به سرطان پستان انجام شده، حاكي از بالاتر بودن سطح آفت كش هاي كلردار در عضو سرطاني بيمار در مقايسه با افراد سالم است.»


دکتر رضا راست منش در این باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، می‌گوید:« در همين ارتباط، اقدام وزارت بهداشت فلسطين اشغالي در نيمه 1970 در خصوص كاهش شديد سطح باقيمانده سموم كلردار در محصولات غذايي بود كه نتيجه اين عمل كاهش ميزان مرگ و مير پيش از يائسگي ناشي از سرطان پستان به ميزان 30 درصد بود.»


به گفته این متخصص تغذیه در زمينه جستجوي مواد آنتي بيوتيكي باقيمانده در مرغ، در ایران نیز تحقیقی به مدت 6 ماه بر روي 272 قطعه مرغ تازه نمونه برداري شده به صورت تصادفي انجام شد و بافتها و اندامهاي مختلف لاشه مورد آزمايش قرار گرفت.

 

دکتر راست منش ادامه می دهد:« نتايج حاصل بيانگر وجود باقيمانده مواد آنتي بيوتيكي در مرغ مصرفي جامعه و همچنين حاكي از مصرف غير اصولي و عدم رعايت زمان قطع دارو قبل از كشتار بود.»


این متخصص رژیم درمانی توضیح می دهد:«در این تحقیق آلودگي باقيمانده آنتي بيوتيكي در لاشه مرغهاي تازه 61% و در اندامها به ترتيب كبد 54/5%، كليه 34%، خون 29%، عضله سينه 0/75% و عضله ران 1/5% بود. مواد آنتي بيوتيكي در چينه دان 90% مرغ هاي آزمايش شده وجود داشت. ضمناً تعدادي از نمونه ها پس از منجمد شدن مورد آزمايش قرار گرفتند. آلودگي باقيمانده آنتي بيوتيكي در نمونه هاي منجمد 70% بود كه به ترتيب در كبد 70%، كليه 63%، عضله ران 6/2% و عضلات سینه 5/3% قابل تشخيص بود.»

تاریخ درج1392:11:04
کلمات کلیدیمرغ
بازدید1114
گروهاخبار عمومي