منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 571 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903482 نفر

مشاهده شماره خبر1068

عنوانمسئول کمیته تحقیق ام اس مازندران: هزینه درمان بیماران ام اس ۲.۵ میلیارد است
متن
خبرگزاری تسنیم: مسئول کمیته تحقیق و پژوهش ام اس مازندران، هزینه درمان بیماران ام.اس در طول دوران بیماری را ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رضا حبیبی ساروی صبح امروز در نخستین همایش سراسری مدیران انجمن‌های ام اس کشور  در هتل نوید ساری با اشاره به وضعیت شیوع بیماری ام.اس در استان، اظهار کرد: 53 درصد از بیماران استان یک یا دو بار سابقه بستری دارند و 30 درصد هنوز دیگر بستری نشدند.

وی افزود: متوسط شیوع سن بیماری در استان 32 سال در زمان ثبت است.

مسئول کمیته تحقیق و پژوهش ام اس مازندران با بیان اینکه 393 نفر از بیماران استان مرد و هزار و 143 نفر زن هستند، گفت: در زمان ابتلا به  بیماری ام اس سن بیمار زیر 30 سال است.

حبیبی با اعلام اینکه 42 درصد از بیماران را طیف خاص و یا زنان تشکیل می‌دهند، افزود: در حال حاضر 66 درصد بیماران بیکار هستند و 354 بیمار شاغل و 107 نفر از بیماران ازکارافتاده هستند.

وی با بیان با بیان اینکه 25 درصد از بیماران مجرد هستند، تصریح کرد: زندگی 3.2 درصد از این بیماران نیز به جدایی انجامیده است.

این مسئول، برآورد هزینه سالانه بیماران را بالغ بر27 تا 32 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هزینه درمان هر بیمار به طور متوسط در هر ماه 2 میلیون و 200 تومان است.

نائب رئیس انجمن ام اس ایران:

داروهای خوراکی ام اس در فهرست اقلام دارویی وزارت بهداشت قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس انجمن ام اس ایران از مسئولان وزارت بهداش خواست تا دو داروی خوراکی بیماران ام.‌اس را در فعرست دارویی لحاظ کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری مسعود محمدعلی صحرائیان صبح امروز در نخستین همایش سراسری انجمن‌های ام اس در هتل نوید ساری، اظهار کرد: بیماری ام اس قبل از اینکه یک بیماری باشد یک معضل اجتماعی بوده که همه دنیا به ام اس نگاه ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از بیماران مبتلا به ام.‌اس جوان هستند، گفت: با افزایش سن در بیماران مبتلا به ام.‌اس باعث بیشتر شدن مشکلات این افراد می‌شود.

نائب ‌رئیس انجمن ام اس کشور افزود: این افراد وقتی پا به سن بگذارند مشکلات خاص خودشان را دارند و برای همه اینها باید برنامه داشته باشیم.

صحرائیان با بیان اینکه انجمن ام اس تلاش‌هایی برای داروی این بیماران داشته و وضعیت دارو تا حدودی سرو سامان داده شد، تصریح کرد: قیمت داروها خیلی ارزان نشده اما کمبود شدید دارویی مشاهده نمی شود.

وی از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا دو داروی خوراکی بیماران ام اس وارد فهرست شود و افزود: پیش ‌از این دارویی که برای بهبود راه ‌رفتن بیماران ام اس بود وارد فهرست دارویی شده است.

این مسئول با بیان اینکه انجمن‌های ام اس برای اشتغال این بیماران وارد عرصه شوند، تصریح کرد: امروز به دنبال خیرانی باشیم که برای بیماران، کارآفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تهران از هر 100 هزار نفر، 101 نفر مبتلا به ام اس هستند و در اصفهان تعداد بیماران ام.‌اس بیشتر است، افزود: در چند سال آینده آمار بیماران ام اس  در کشور افزایش می یابد.

تاریخ درج1392:11:04
کلمات کلیدیام اس
بازدید1182
گروهاخبار عمومي