منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 235 نفر
بازدید دیروز: 527 نفر
تعداد کل بازدید: 911190 نفر

مشاهده شماره خبر1062

عنوانتازه های پزشکی: تشخیص به موقع سرطان پانکراس با تست‌ خون
متن

پزشکان دانمارکی در گزارشی از امکان تشخیص به موقع سرطان پانکراس با انجام یک تست خون ساده در آینده نزدیک خبر دادند.

داروغذا: بر اساس این گزارش این پزشکان اظهار داشتند که مطالعات آنان در مراحل اولیه است و به طور قطع در این مرحله هنوز نمی‌توان گفت که تشخیص این سرطان در بیمارانی که از شانس بالاتر درمان برخوردارند با این روش امکانپذیر می‌شود.


طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا در حال حاضر آزمایشی برای سرطان پانکراس که چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان در این کشور به حساب می‌آید، وجود ندارد. این بیماری معمولا در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شود و همین امر روند درمان را مشکل می‌سازد.

دکتر «دونالد ریچاردز»، متخصص سرطان پانکراس نیز گفت: سرطان پانکراس بیماری کشنده‌ای است و تنها شانس درمان آن عمل جراحی است. هرچند با انجام عمل جراحی نیز اکثریت بیماران مداوا نمی‌شوند.

به گفته دکتر ریچاردز، تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس می‌تواند این روند را تغییر دهد و در درمان آن موثر باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در این مطالعه، نمونه‌های آزمایشگاهی از خون بیش از 400 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس با نمونه خون 300 فرد سالم و 25 بیمار مبتلا به پانکراتیت مزمن مقایسه شد. همچنین سطح یک ترکیب خاص با نام CA19-9 که در 80 درصد بیماران مبتلا به سرطان پانکراس بالاتر است، اندازه‌گیری شد. در پایان آزمایش‌ها پزشکان دانمارکی دو تست خاص microRNA را شناسایی کردند که می‌توان از آنها در تشخیص این سرطان استفاده کرد.

تاریخ درج1392:11:03
کلمات کلیدیپانكراس
بازدید862
گروهاخبار عمومي