منو اصلی
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود

افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 201 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905634 نفر

مشاهده105

خلاصهچرا "ابولا" هنوز درمانی ندارد؟
توضیحات

ایسنا: کارشناسان سلامت تاکید دارند ماهیت خطرناک ویروس "ابولا" مطالعه در مورد آن را با مشکل روبه‌رو کرده و به همین دلیل هنوز درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

ویروس ابولا اولین بار بیش از سه دهه گذشته مشاهده شد اما همچنان درمان قطعی یا شیوه درمانی خاصی برای کنترل آن ارائه نشده زیرا ماهیت خطرناک این ویروس مانع از انجام تحقیقات گسترده روی آن شده است. از دسامبر سال 2013 میلادی شیوع بی‌وقفه ویروس ابولا در غرب آفریقا به آلوده شدن حداقل 567 نفر در گینه، سیرالئون و لیبریا منجر شده که 350 قربانی نیز برجای گذاشته است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مورد اخیر شیوع این ویروس در آفریقا بی‌سابقه بوده و از تعداد 425 مورد ابتلا به ابولا که در سال 2000 میلادی در اوگاندا اتفاق افتاد فراتر رفته است. بنابر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، مبتلایان به ویروس ابولا در حال حاضر تنها از شیوه‌های درمانی عمومی برای کنترل و تسکین علائم بیماری نظیر مصرف مایعات یا درمان‌هایی برای کنترل فشارخون و سطح اکسیژن و در صورت پیشرفت بیماری از شیوه‌های درمان عفونت استفاده می‌شود.

«درک گاترر» از دانشگاه «لنکستر» آمریکا معتقد است از آنجا که ابولا عامل ویروسی دارد نه باکتریایی لذا کشف روش‌های مناسب برای درمان آن به مراتب دشوارتر است. به گفته گاترر به دلیل آنکه ویروس‌ها مولکول‌های کوچکی هستند که تنها تعداد کمی پروتئین تولید می‌کنند لذا شانس کمتری برای درمان بیماری‌های ویروسی وجود دارد. همچنین این عامل باعث می‌شود ساخت واکسن این ویروس هم سخت‌تر انجام گیرد.

ویروس ابولا خیلی سریع رشد می‌کند بنابراین مشخص نیست آیا واکسنی که امروز برای مقابله با آن تولید شود برای پیشگیری از شیوع آن در آینده نیز موثر باشد. همچنین از آنجا که این بیماری بسیار خطرناک است لازم است محققان با امکانات ویژه‌ و با سطح ایمنی بالا به مطالعه روی آن بپردازند. افراد از طریق تماس نزدیک با حیوانات آلوده به این ویروس به آن مبتلا می‌شوند و ویروس از طریق ترشحات یا خون از فردی به فرد دیگری منتقل می‌شود. از جمله علائم این بیماری شامل تب، درد عضلانی و سردرد همراه با استفراغ، اسهال و در برخی موارد حتی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گزارش لایوساینس، ویروس ابولا با حمله به سلول‌های ایمنی موجب می‌شود سیستم ایمنی از کنترل خارج شود و موجی از مولکول‌های التهابی را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود رگ‌های خونی کوچک پاره شوند.
گروهاطلاعات پزشكي